LEVERING EN VERZENDING - FAQ

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Als er iets is waar we bij Watery om geven, dan is het wel een snelle en veilige levering.

In 99,3% van de gevallen krijg je de volgende dag geleverd, als je bestelt binnen onze dagelijkse afhaal-deadlines. Daar zijn we best trots op (we denken zelfs dat we bijna net zo snel zijn in het naar je toe zwemmen van je pakketje als Michael Phelps is in het finishen van een 200 meter vlinderslag).

Voordat je bestelt, kun je altijd gemakkelijk de verwachte leverdatum zien op de productpagina, in je winkelwagen of bij de betaling. De dag die daar wordt vermeld, wordt bij 98,2% van onze bestellingen daadwerkelijk aangehouden.

Afhankelijk van het tijdstip van de dag waarop je bestelt, of het een doordeweekse dag of weekend is, en afhankelijk van de koerier die je kiest, kan het 3 of 5 dagen duren voordat de bestelling geleverd wordt. Maar we kunnen garanderen dat we alle dagen van de week van 08:00 tot 22:00 uur personeel in dienst hebben, dus de laatste pakketten kunnen worden opgehaald om 19:00 uur, ook op zondag.

Om je een kort overzicht te geven, kun je deze voorbeelden volgen, waar we onze pakketten laten ophalen

Levering met DHL
- Thuisbezorgd tot aan de deur

Alle werkdagen voor 19:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden
- Pakketshopbezorging: Alle dagen van de week voor 19.00 uur besteld = verwachte verzending dezelfde dag

  Levering met Post NL
- Pakketshopbezorging: Alle dagen van de week voor 19.00 uur besteld = verwachte verzending dezelfde dag

Je kunt altijd het trackingnummer gebruiken om je pakket te volgen - je ontvangt het per e-mail kort nadat we klaar zijn met het inpakken van je bestelling. Zie de vraag "Kan ik mijn pakket traceren?" om te zien waar je pakket is.

Maar menselijke fouten komen helaas ook voor - bij ons, maar ook bij de koeriers die we hebben gekozen. Het is elke keer weer even erg, maar het is moeilijk om 100% te voorkomen. Aan onze kant kan het zijn omdat we een fout hebben gemaakt in het magazijn en het artikel niet op voorraad hebben zoals we dachten, en bij onze koeriers kan het zijn omdat ze het extra druk hebben of omdat ze het pakket kwijt zijn. Zie de vraag "Jullie hebben mijn pakket nog niet verstuurd" als je nog geen e-mail van ons hebt ontvangen over de verzending, en zie de vraag "Mijn pakket is al een aantal dagen niet verplaatst op de volglink", als je de volglink wel hebt ontvangen, maar er nog niets is gebeurd.

Lees meer
Lees minder
Mijn pakket is al een aantal dagen niet verplaatst in de trackinglink (+2 dagen)?

Als je de verzendmail hebt ontvangen met het bericht dat je bestelling is ingepakt en met daarin de volglink, dan is je pakket in de meeste gevallen dezelfde dag nog overhandigd aan de koerier. Zie "Wanneer wordt mijn pakket bezorgd" voor de afhaaltijden van de verschillende koeriers.

Maar soms moeten we toegeven dat ze gewoon niet zo snel zijn als wij, om je pakketje helemaal tot bij jou te krijgen - en dus kunnen er vertragingen optreden - of, om heel eerlijk te zijn in zeldzame gevallen - je pakketje is kwijtgeraakt.

 Volg de onderstaande procedure als je trackinglink aangeeft dat je pakket al een aantal dagen onderweg is

1.       De tracking op de link wordt alleen getoond wanneer het pakket op hun terminal landt. Dus niet wanneer ze het bij ons ophalen.

2.       Als de koeriers het extra druk hebben, kan het soms 2 werkdagen duren voordat de trackinglink de eerste update laat zien. Helaas hebben we dit niet in de hand, maar we volgen het vaak op met onze kwaliteitsafspraken.

3.       Controleer je bestelbevestiging die je kort na je bestelling in een e-mail hebt ontvangen en kijk of het adres dat bij de bestelling staat vermeld het juiste is. Is het adres 100% correct?

4.       Als het erop lijkt dat je pakket vastzit, en dat al meer dan 2 weekdagen zo is, neem dan contact met ons op en vertel ons of er fouten in je adres zijn geslopen, of dat alles correct lijkt te zijn. Hierna zal ons geweldige supportteam je binnen een paar uur helpen, uiterlijk binnen 24 uur. Als het pakket zoek is geraakt, sturen we je direct een nieuwe.

5.       Hierna gaan we samen met de koerier op zoek naar het ontbrekende pakket. We zoeken het meestal ergens in een depot en laten het dan naar ons terugsturen - maar op dit moment heb je je nieuwe pakket al eeuwen geleden ontvangen ;)

 Heel erg bedankt voor jullie geduld

Lees meer
Lees minder
Heb je mijn pakje nog niet verstuurd?

Als je een bestelling hebt geplaatst, maar nog geen verzendmail hebt ontvangen met het bericht dat je bestelling is ingepakt en met daarin een volglink, kan een van deze twee dingen de reden zijn;

1.    We hebben je bestelling nog niet ingepakt - Minder dan 24 uur na bestelling

We pakken al onze bestellingen elke dag in, ongeacht de koerier - elke dag van het jaar. Dus als je in de afgelopen 24 uur hebt besteld, kan het zijn omdat we je bestelling nog niet op de stapel hebben. Maar maak je geen zorgen - we komen er wel en er is waarschijnlijk niets aan de hand, dus hou je taai.

2.    We hebben een voorraadfout gemaakt - Meer dan 24 uur vanaf bestelling

Als het meer dan 24 uur geleden is dat je je bestelling hebt geplaatst en je hebt nog geen e-mail ontvangen dat je bestelling is verzonden, dan kan dat helaas komen door een fout in het magazijn met betrekking tot een of meerdere van je bestelde producten. We vinden dit heel erg en bieden onze excuses aan, maar als het mensen zoals jij en ik zijn die de bestellingen verwerken, de producten ontvangen en de voorraad bijhouden, kunnen we fouten in zeldzame gevallen niet voorkomen. We hopen dat je dat begrijpt, ook al gebeurt het maar in 0,3% van onze bestellingen.

Maar als dit het geval is voor je bestelling, zal ons magazijn al de dag na je bestelling proberen telefonisch of via e-mail contact met je op te nemen om een oplossing met je te vinden, hetzij met een ander product, of door gewoon te sturen wat we hebben. Als we je niet kunnen bereiken, proberen we de volgende dag opnieuw contact met je op te nemen. En als we je ook hier niet kunnen bereiken, sturen we je wat we hebben en schrappen we wat er ontbreekt uit je bestelling, zodat je je pakket toch zo snel mogelijk geleverd krijgt. Geen van onze bestellingen blijft dus langer dan 48 uur onbeheerd liggen.  Als je het zelf ziet, ben je van harte welkom om contact op te nemen met onze klantenservice voor een snellere oplossing.  Nogmaals - onze excuses voor deze fout!

Lees meer
Lees minder
Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Je hebt het volgnummer van je bestelling ontvangen in de e-mail "Uw pakket is verzonden

Het ziet er zo uit:

Houd er rekening mee dat het, afhankelijk van de bezorgmethode die je hebt gekozen, tot 48 uur kan duren voordat je pakket bij de koerier is geregistreerd, dus je kunt het niet altijd meteen volgen. De trackinglink laat niets zien voordat het gescand is bij de terminal van de koerier, en niet wanneer het is opgehaald in ons magazijn.

Als je je trackingnummer hebt, kun je je pakket snel en gemakkelijk traceren bij de koerier van je keuze.

Lees meer
Lees minder
Met wie wordt mijn bestelling verzonden (bezorgmethoden)?

Snelheid en stabiliteit zijn van vitaal belang voor ons bij Watery, en voor onze klanten (iedereen heeft er een hekel aan om op vakantie de zwemschoenen in de koffer te missen, omdat het pakketje kwijt is geraakt .... Ja, dat hebben we zelf ook meegemaakt).

Maar met zoveel tevreden klanten kunnen we onze bestellingen helaas niet persoonlijk afleveren - hoe graag we dat ook zouden willen, dus moeten we vertrouwen op de bekende post- en distributiediensten.

En als op één na beste optie (afgezien van onszelf) kun je bij Watery zelf kiezen of je je pakketje wilt laten bezorgen met

1. DAO - Levering aan huis en pakketshop

2. Post NL - Pakketshop

Deze vier koeriers zijn al lange tijd distributiepartners van Watery en garanderen iedereen een snelle en veilige levering in verreweg de meeste scenario's.

 Je kiest bij betaling welke je wilt laten bezorgen.

 Afhankelijk van hoeveel je koopt en hoeveel volume je nodig hebt, zal een van hen gratis bezorging hebben. Als je naar de kassa gaat, kun je de uiteindelijke verzendkosten voor je bestelling zien.

 Je kunt hier meer lezen over elke verzendmethode, verzendkosten en afhaal- en bezorgtijden.

 Let op: Alle levertijden zijn schattingen / verwachte levering, en er kunnen zich onvoorziene gebeurtenissen voordoen bij de distributeur of de post.

 Als je vragen hebt over hoe je je bestelling kunt volgen, vragen we je om "Hoe kan ik mijn pakket volgen/traceren" te lezen.

Lees meer
Lees minder
Wat kost de levering?

Bij Watery.nl hebben we veel verschillende verzendopties. Dit betekent dat je vrij bent om te kiezen waar jij je het prettigst bij voelt/het gemakkelijkst is in jouw situatie.

We kunnen echter garanderen dat je:


1. Gratis levering op minimaal een bezorgdatum van 69€. Gratis verzending bij minimaal één bezorgmethode bij aankopen boven 69€.

2. Goedkope verzending vanaf 4€. pop minimaal één bezorgmethode voor aankopen onder de 69€.

3. Wij verpakken alle bestellingen dagelijks tot 19.00 uur, ook in het weekend, zodat u verzekerd bent van een snelle levering..

Lees meer
Lees minder
Ik heb het verkeerde product ontvangen?

Dat spijt ons heel erg. Als de watersportwinkel-versie van Michael Phelps zijn we hier blijkbaar iets te snel gegaan. Maar met mensen (en geen robots) in het magazijn kunnen we fouten helaas niet 100% uitsluiten, ook al gebeurt het maar heel zelden.

Maar hé! Laten we het meteen repareren zonder kosten voor jou, en het binnen een dag of twee in orde maken.

Het vereist slechts 3 stappen van je (en je hoeft niet eens contact met ons op te nemen)

1. Het eerste wat je moet doen, is zeker weten dat je een ander product hebt ontvangen dan je hebt besteld.

- Wordt de maat gewoon anders vermeld dan op de website?

- Staat er dezelfde naam op van het product dat je hebt besteld, maar toont onze website een andere afbeelding dan wat je ziet?

2. Als u het verkeerde product heeft ontvangen, hoeft u alleen ons online retourformulier in te vullen met een vinkje in het vak "Verkeerd product geleverd". Print het retourlabel dat u krijgt in het retourformulier en plak het op uw pakket met het verkeerde product. Lever het vervolgens in bij uw dichtstbijzijnde DHL-pakketwinkel.

3.Dan ontvangen we het verkeerde product binnen 1-3 dagen en sturen we je dezelfde dag nog het goede product, zodat je het al met al binnen een paar dagen in huis hebt. Verkeerde producten hebben de hoogste prioriteit op onze retourafdeling.

En ja, helaas moeten we eerst het verkeerde product terugsturen, omdat we een stijgend aantal klanten hebben meegemaakt die eerder het juiste product opgestuurd kregen, maar vervolgens het verkeerde product niet terugstuurden. We vinden het net zo vervelend als jij om iedereen hiermee op te zadelen.

 

We kunnen echter, als het echt dringend is dat je het juiste product ontvangt, aanbieden dat je ons een link stuurt voor je retourpakket naar onze mail als het is afgegeven bij de pakketwinkel, en dan kunnen we je het juiste product sturen zonder te hoeven wachten tot het pakket bij ons is teruggekomen. Het moet dan wel in de pakketwinkel worden afgeleverd en op de link te zien zijn.

 Alle verzendkosten zijn natuurlijk voor onze rekening.

Lees meer
Lees minder
Ik heb een kapot product ontvangen / mijn pakket is kapot?

Als je ons nu kon zien, zouden we met ons hoofd tegen ons bureau slaan.

 Want dat is natuurlijk een vreselijke situatie voor jou als klant, en vooral vreselijk omdat we de kwaliteit van de producten die we uit ons magazijn sturen altijd controleren - stuk voor stuk.

(Gelukkig gebeurt het maar heel zelden, dus je hoeft je niet al te veel zorgen te maken over ons hoofd)

Maar nogmaals - laten we het meteen oplossen - snel en gemakkelijk voor jou (en natuurlijk gratis voor jou).

 1. Stuur ons een e-mail op support@watery.nl, waarin je vermeldt wat er kapot / defect / kapot is en een foto van het product en de verpakking.

2. We beantwoorden deze e-mail binnen 2 uur tijdens onze openingstijden, en antwoorden dat we je de producten in kwestie opnieuw zullen toesturen, in het geval dat het wordt goedgekeurd, en of we wel of niet willen dat je de producten in kwestie terugstuurt (zou het geval zijn voor producten met een verkoopprijs van meer dan 27€.)

 Zodat je het nieuwe (en hopelijk 100% intacte) product(en) binnen één of twee dagen in huis hebt. Dit is onze manier om sorry te zeggen, zo snel als we kunnen.

Als we willen dat u de beschadigde/defecte goederen retourneert, moet dit op de volgende manier gebeuren:

1. Geef hier je gratis returkode/returlabel en pak je voordeel met de retourlabel

2. Pak aan in din dichtstbijzijnde DHL-pakketshop.

Lees meer
Lees minder
Ik mis een product in mijn pakket?

Het ergste wat er kan gebeuren als je je op dingen verheugt. Dit spijt ons heel erg. Maar ja, ook al hebben we een groot magazijn met snel zwemmend personeel, in zeldzame gevallen maken we fouten. We hopen op je begrip.

Maar natuurlijk moeten we dit zo snel mogelijk oplossen - want dat is ons handelsmerk.

 Stuur ons gewoon een e-mail of bel ons op en vertel ons je bestelnummer, de naam van het ontbrekende product - en als je extra behulpzaam bent en het proces bliksemsnel wilt laten verlopen, ook een foto van het pakket (zodat we kunnen zien of de koerier het pakket heeft geopend en het product eruit heeft laten vallen).

 Dan sturen we je zonder verdere vragen het ontbrekende product meteen toe en kun je het morgen al ontvangen :)

 Intern zullen we uiteraard onderzoeken wat er is gebeurd, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Lees meer
Lees minder
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

We staan bekend om onze extreem snelle verzending. Als je ons op het juiste moment te pakken krijgt, dat wil zeggen binnen een paar minuten - bijna net zo snel als Michael Phelps zijn wereldrecord 100 meter vlinderslag zwom.

Dat betekent helaas ook dat de tijd waarin we je bestelling kunnen annuleren of wijzigen, relatief beperkt is. Maar haast je en neem zo snel mogelijk contact met ons op, en hopelijk kan het gedaan worden voordat ons magazijn de bestelling inpakt en naar je opstuurt.

 Houd er rekening mee dat wanneer je de mail "Je pakket van Watery.nl is gaan zwemmen!" hebt ontvangen, dit helaas niet meer mogelijk is. Want op dat moment is het vaak al opgehaald door de koerier en onderweg naar jou.

  Als we je bestelling al hebben ingepakt en verzonden, kun je deze na ontvangst natuurlijk altijd retourneren. We zijn er om je te helpen.

Je kunt je bestelling na ontvangst eenvoudig terugsturen via ons retourportaal hier

Lees meer
Lees minder
Mijn pakket ligt klaar om opgehaald te worden, maar ik heb nog geen bericht ontvangen dat het afgehaald kan worden?

Als je op de tracking kunt zien dat het pakket klaar ligt om opgehaald te worden in een DHL pakketwinkel, kun je het zonder problemen gaan ophalen. Neem gewoon je trackingnummer en een geldig identiteitsbewijs mee.

Als er bestellingen worden gedaan voor een DHL-pakketshop, kan je de afhentningskode gebruiken, die je hebt aangevraagd bij DHL via e-mail en sms. Als u geen code heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor hulp.

Lees meer
Lees minder
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Niets ligt ons na aan het hart, dan ervoor te zorgen dat je pakketje veilig bij je aankomt!

Afhankelijk van welke producten je hebt gekocht, worden ze verpakt in een bubbeltjesenvelop of een kartonnen doos met pakketvulling. Dit zorgt ervoor dat je producten je veilig en gezond bereiken,

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je producten je veilig en beschermd bereiken.

 Als je product onderweg beschadigd raakt, raden we je aan de procedure te volgen die we beschrijven in het gedeelte "Ik heb een kapot product ontvangen / mijn pakket is kapot".

Lees meer
Lees minder
Ik kan de bezorgmethode die ik wil niet kiezen?

Bij Watery.nl bieden wij volgende leveringsmethoden:

  • DHL levering aan huis
  • DHL pakketshop
  • Post NL pakketshop
Lees meer
Lees minder

Levering & verzending

Retourneren en ruilen

Prijsgarantie

Betaling en beveiliging

Producten en inventaris

Product aanbevelingen

Een bestelling plaatsen

 Kortingscodes & andere

 Grootte gidsen

Vind je het antwoord niet waar je naar zoekt?

Telefoneer ons:
+31 85 888 4757
Chat met ons

Ma-vrij: 8.00-22.00 uur. Zaterdag: 10.00-16.00 uur. Zondag 14.00-22.00

Aanbevolen producten

Tot 32% van de mensen kopen deze

Snelle winkel sluiten
Sluiten
  • Zoek resultaten
  • Producten

Zoek resultaten

    Geen resultaten voor ''

    Contacteer klantendienst

    Bel ons

    85 888 4757

    Schrijf ons

    support@watery.nl

    Openingstijden

    Ma-vr: 08-22 / za-zo: 10-22

    Chat met ons

    In de rechterhoek